3. SEKRETARIJAT ZA URBANIZAM, KOMUNALNE, STAMBENE POSLOVE, SAOBRAĆAJ I ZAŠTITU ŽIVOTNE SREDINE |
PRAVA GRAĐANA |
1 |
Pokretanje postupka radi prinudnog iseljenja |
|
2 |
Donošenje registra upravnika stambene zgrade i registara pravila o međusobnim odnosima etažnih vlasnika |
|
3 |
Odobrenje za pretvaranje posebnog ili zajedničkog dijela zgrade u poslovnu prostoriju |
|
4 |
Privremeno odobrenje za postavljanje ograde oko dvorišta i bašta u djelovima grada i naseljima gradskog karaktera gdje nijesu doneseni DUP-ovi |
|
5 |
Odobrenje za postavljanje svjetlosnih natpisa i reklama |
|
6 |
Odobrenje za postavljanje oglasno-reklamnih panoa |
|
7 |
Odobrenje za postavljanje pokretnih objekata na javnim površinama za postavljanje bašte ispred ugostiteljskih objekata |
|
8 |
Odobrenje za postavljanje tendi iznad poslovnih prostorija i privremenih poslovnih objekata |
|
9 |
Stan (pretvaranje stambenog u poslovni prostor) |
|
|
|
|
|
L E G A L I Z A C I J A
BESPRAVNIH OBJEKATA
URBANISTIČKO-TEHNIČKI USLOVI 2018.
RANIJI URBANISTIČKO-TEHNIČKI USLOVI, GRAĐEVINSKE DOZVOLE I UPOTREBNE DOZVOLE
JAVNA KNJIGA ZA POSTUPAK PROCJENE UTICAJA NA ŽIVOTNU SREDINU
3.Sekretarijat za urbanizam, komunalne, stambene poslove, saobraćaj i zaštitu životne sredine vrši poslove uprave koji se odnose na:
- pripremu propisa iz oblasti planiranja i uređenja prostora i građevinskog zemljišta, praćenje stanja, vođenje dokumentacione osnove o prostoru i formiranje i vođenje informacionog sistema o prostoru,
- obavljanje pripremnih i drugih poslova koji se odnose na izradu i donošenje prostorno urbanističkog plana opštine, detaljnih urbanističkih planova, urbanističkih projekata i lokalnih studija lokacije,
- pripremu izvještaja o stanju uređenja prostora i programa uređenja prostora,
- izdavanje, na zahtjev zainteresovanih lica, urbanističko-tehničkih uslova, građevinskih dozvola za izgradnju i rekonstrukciju objekata i izdavanje upotrebnih dozvola,
- izdavanje urbanističko- tehničkih uslova, građevinskih i upotrebnih dozvola za infrasrukturne objekte, vodovod, kanalizaciju, TT instalacije, elektroenergetske objekte, bazne stanice, gradske saobraćajnice, davanje saglasnosti na projektnu dokumentaciju, organizovanje tehničkog pregleda objekta,
- izdavanje na zahtjev zainteresovanog lica, izvoda iz planskog dokumenta, za objekte predviđene lokalnim planskim dokumentom,
- pripremu i praćenje realizacije propisa iz oblasti komunalnih djelatnosti i stambene oblasti, saobraćaja i puteva, zaštite životne sredine, zaštite spašavanja i inspekcijskog nadzora,
- izradu Elaborata o postavljanju montažnih objekata privremenog karaktera (montažno-demontažni objekti-tipa kiosk, zatvorene bašte- terase, sportske balon hale i drugi manji sportski objekti, montažno-demontažni objekti tipa hangar, skladište, stovarište i drugi sl. objekti, privremeni objekti za potrebe tt, elektro RTV sistema, parking objekti, reklamno-oglasni panoi, tende i objekti koji se mogu izmještati sa jednog mjesta na drugo (ljetnje bašte-terase, slobodno stojeće i zidne vitrine, izložbene police, telefonske govornice, štandovi, mreže, tezge,….),
- rješavanje po zahtjevima za postavljanje i izgradnju montažnih objekata privremenog karaktera i izgradnju pomoćnih objekata (garaže, ostave, ljetnje kuhinje, kotlarnice, bunari, rezervoari i cistijerne za vodu, ograde, potporni zidovi, septičke jame i drugi slični objekti tipa portirnica, pergola, nadstrešnica…),
- izdavanje rješenja za privremeno korišćenje javnih površina za postavljanje komunalnih objekata, prekopavanje javnih i zelenih površina, smještaj robe, ogrijevnog materijala, ambalaže, građevinskog i drugog materijala,
- vođenje evidencije naziva i granica naselja, ulica i trgova,
- izdavanje rješenja po zahtjevima za postavljanje javnih česama i fontana i određivanje lokacije za postavljanje spomenika, spomen-obilježja i skulptura,
- izdavanje rješenja za ostvarivanje prava na nadgradnju stambene zgrade i pretvaranje posebnih i zajedničkih djelova stambene zgrade u poslovne prostorije,
- praćenje i organizovanje organa u stambenim zgradama i preduzimanje mjera za njihovo organizovanje, vođenje registra upravnika stambenih zgrada i imenovanje privremenog upravnika stambene zgrade, vođenje registra vlasnika stambenih zgrada i njihovih posebnih djelova,
- preduzimanje mjera na obezbjeđenju izvođenja hitnih radova i uređivanje odnosa u pogledu naknade, ukoliko organi upravljanja stambene zgrade ne obezbijede izvođenje istih,
- stručne i administrativno-tehničke poslove u vezi sa realizacijom odluka komisija nadležnih za rješavanje stambenih pitanja (otkup stanova, obrada ugovora o zakupu, kupovini stanova po povoljnijim uslovima i dr.) i drugi poslovi u vezi sa navedenim,
- vršenje upravnog nadzora i drugih poslova u vezi sa ostvarivanjem prava osnivača prema javnim preduzećima iz komunalne djelatnosti,
- rješavanje po žalbama na prvostepena rješenja javnih službi kojima je povjereno vršenje javnih ovlašćenja,
- postupanje po zahtjevima lica koja imaju pravni interes u slučaju useljenja bez pravnog osnova u posebne ili zajedničke djelove stambene zgrade,
- pripremu programa strategija i izvještaja iz oblasti socijalnog stanovanja,
- pripremu planova, programa, strategija i izvještaja iz oblasti životne sredine i održivog razvoja,
- sprovođenje postupka procjene uticaja projekata na životnu sredinu,
- sprovođenje postupka strateške procjene uticaja planova i programa na životnu sredinu,
- sprovođenje postupka izdavanja integrisane dozvole za postrojenja i aktivnosti koje mogu imati negativne uticaje na životnu sredinu,
- vođenje evidencije o komunalnom otpadu,
- vođenje Katastra zagađivača,
- sprovođenje postupka proglašavanja zaštićenih prirodnih dobara,
- vođenje evidencije o zbirkama podataka o ličnosti,
- slobodan pristup informacijama iz posjeda Sekretarijata, shodno Zakonu,
- izradu i monitoring planskih dokumenata iz svoje nadležnosti,
- pripremanje informativnih i drugih stručnih materijala za Skupštinu i Predsjednika Opštine,
- vršenje i drugih poslova po nalogu Predsjednika opštine.
|
|