21.09.2009.
CRNA GORA
OPŠTINA DANILOVGRAD
VODIČ
ZA PRISTUP INFORMACIJAMA U POSJEDU SEKRETARIJATA ZA URBANIZAM,
KOMUNALNO STAMBENE POSLOVE I ZAŠTITU ŽIVOTNE SREDINE
OPŠTINE DANILOVGRAD
Ovaj vodič omogućava pravnim i fizičkim licima da se upoznaju sa postupkom ostvarivanja prava na pristup informacijama iz nadležnosti Sekretarijata za urbanizam, komunalno stambene poslove i zaštitu životne sredine Opštine Danilovgrad, a u skladu sa Zakonom o slobodnom pristupu informacijama („Sl. list RCG“, broj 68/05).
I - OSNOVNI PODACI O SEKRETARIJATU ZA URBANIZAM, KOMUNALNO STAMBENE POSLOVE I ZAŠTITU ŽIVOTNE SREDINE
Sjedište i adresa Sekretarijata za urbanizam, komunalno stambene poslove i zaštitu životne sredine Opštine Danilovgrad je u Danilovgradu, Trg 9. decembar, telefon 020-812-040.
Djelokrug poslova Sekretarijata za urbanizam, komunalno stambene poslove i zaštitu životne sredine Opštine Danilovgrad utvrdjen je Zakonom o lokalnoj samoupravi („Sl. list RCG“, broj 42/03, 28/04, 75/05 i 13/06), Statutom Opštine Danilovgrad („Sl. list RCG-opštinski propisi“, broj 28/06) i Odlukom o organizaciji i načinu rada lokalne uprave Opštine Danilovgrad („Sl. list RCG-opštinski propisi“, broj 11/07 i 31/08).
II - VRSTE INFORMACIJA U POSJEDU SEKRETARIJATA ZAAURBANIZAM, KOMUNALNO STAMBENE POSLOVE I ZAŠTITU ŽIVOTNE SREDINE
- Javne evidencije
- djelovodnik pošte,
- upisnik prvostepenog upravnog postupka.
- Normativna akta
-
Zakonski propisi iz oblasti uredjenja prostotra i izgradnje objekata kao i drugi zakonski propisi iz nadležnosti ovog Sekretarijata,
-
Odluke, uredbe i druga podzakonska akta iz oblasti u nadležnosti ovog Sekretarijata,
-
Opštinska planska dokumentacija,
-
Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta Sekretarijata.
• Izvještaji
-
Izvještaj o radu Sekretarijata za urbanizam, komunalno stambene poslove i zaštitu životne sredine,
-
Informativni i drugi materijali koji se pripremaju za Skupštinu i Predsjednika Opštine.
• Pojedinačni akti
-
Izdavanje uvjerenja,
-
Izdavanje gradjevinskih dozvola,
-
Izdavanje urbanističko-tehničkih uslova,
-
Izdavanje upotrebne dozvole,
-
Rješenje o formiranju Komisije za tehnički prijem objekata,
-
Izdavanje izvoda iz prostorno-planske dokumentacije,
-
Rješenje o pretvaranju stambenog u poslovni prostor,
-
Rješenje o pretvaranju zajedničkih prostorija u poslovni ili stambeni prostor,
-
Rješenje o lokaciji za privremene objekte,
-
Rješenje o privremenom korišćenju javnih površina,
-
Rješenje kojim se odobrava postavljanje oglasnih i reklamnih panoa,
-
Rješenje kojim se odobrava postavljanje tende ispred poslovnih prostorija i privremenih objekata,
-
Rješenje kojim se privremeno odobrava postavljanje ograda oko dvorišta i bašta u djelovima grada i naselja gradskog karaktera u zahvatu GUP-a,
-
Rješenja po zahtjevima pravnih i fizičkih lica za iseljenje lica koja se usele u posebni ili zajednički dio stambene zgrade bez pravnog osnova ili je taj osnov prestao,
-
Izdavanje ostalih Rješenja iz oblasti komunalne djelatnosti,
-
Rješenje kojim se utvrdjuje da nije potrebna procjena uticaja na životnu sredinu,
-
Rješenje kojim se utvrdjuje potreba procjene uticaja na životnu sredinu,
-
Rješenje o davanju saglasnosti na Elaborat procjene uticaja na životnu sredinu,
-
Rješenje o davanju saglasnosti na Izvještaj o strateškoj procjeni uticaja,
-
Rješenje o odbijanju zahtjeva,
-
Zaključak o odbacivanju zahtjeva,
-
Zaključak o obustavljanju ili prekidu postupka.
III - POSTUPAK ZA PRISTUP INFORMACIJAMA
• Pokretanje postupka
Postupak se pokreće pismenim zahtjevom na koji se ne plaća administrativna taksa.
Zahtjev treba da sadrži:
-
osnovne podatke o traženoj informaciji,
-
način na koji se želi ostvariti pristup informaciji,
-
podatke o podnosiocu zahtjeva (ime i prezime, prebivalište ili boravište, naziv firme i sjedište), odnosno njegovog zastpnika, predstavnika ili punomćnika,
-
druge podatke ili priloge koji olakšavaju pronalaženje tražene informacije.
Zahtjev se može podnijeti na propisanom obrascu ili u slobodnoj formi.
• Način ostvarivanja prava na pristup informaciji
Pristup informaciji se može ostvariti:
-
neposrednim uvidom u informaciju u prostorijama Sekretarijata za urbanizam, komunalno stambene poslove i zaštitu životne sredine,
-
prepisivanjem informacije od strane podnosioca zahtjeva,
-
prepisivanjem, fotokopiranjem ili prevodjenjem informacije i dostavljanjem prepisa, fotokopije ili prevoda podnosioca zahtjeva, neposredno, putem pošte ili elektronskim putem.
• Rješavanje po zahtjevu
Po zahtjevu za pristup informaciji rješava se u roku od 8 dana od dana podnošenja zahtjeva, osim u slučaju zaštite života i slobode lica, kada se po zahtjevu rješava u roku od 48 sati.
Ako je obim traženih dokumenata veliki ili ako njihovo pronalaženje zahtijeva pretraživanje velikog broja dokumenata, tako da bi pristup dokumentu u propisanom roku nerazumno omeo redovni rad u Sekretarijatu za urbanizam, komunalno stambene poslove i zaštitu životne sredine, rok za donošenje i dostavljanje rješenja po zahtjevu će se produžiti najviše do 15 dana.
Ako je zahtjev za pristup dokumentu nepotpun i nerazumljiv, pa se zbog toga po njemu ne može postupiti, Sekretarijat je dužan pozvati podnosioca zahtjeva da u roku od 8 dana od dana dostavljanja poziva otkloni nedostatke i dati mu upustvo kako nedostatke da otkloni.
O zahtjevu za pristup informacijama se odlučuje rješenjem, osim u slučaju kad podnosilac zahtjeva u ostavljenom roku ne otkloni nedostatke, kada se zahtjev odbacuje zaključkom.
Protiv rješenja kojim je odlučeno o zahtjevu može se izjaviti žalba Glavnom administratoru Opštine Danilovgrad u roku od 15 dana od dana prijema rješenja.
• Troškovi postupka
-
troškove postupka snosi lice koje traži pristup informaciji,
-
troškovi postupka odnose se samo na stvarne troškove u pogledu prepisivanja, fotokopiranja, prevodjenja i dostavljanja tražene dokumentacije,
-
troškovi postupka plaćaju se prije izvršenja rješenja,
-
invalidna lica ne plaćaju troškove postupka,
-
troškovi postupka plaćaju se u korist Budžeta Opštine Danilovgrad, na račun broj: 510-3043-29 – prihodi opštinskih organa, organizacija i službi, sa naznakom svrhe uplate: Pristup informacijama.
IV - OVLAŠĆENA I ODGOVORNA LICA
Po zahtjevu za pristup informacijama u posjedu Sekretarijata za urbanizam, komunalno stambene poslove i zaštitu životne sredine postupa službenik iz čijeg djelokruga rada je tražena informacija.
Po zahtjevu odlučuje Sekretar Sekretarijata.
V - OBJAVLJIVANJE VODIČA
Ovaj vodič će se objaviti na oglasnoj tabli i web sajtu Opštine Danilovgrad.
|